piątek, 19 października 2018 15:31
Immobiliser DOG-BLOCK EX Can został specjalnie skonstruowany, aby skutecznie przeciwdziałać łatwej kradzieży pojazdów wyposażonych w System Keyless Go i Keyless Entry z użyciem nowoczesnej technologii - walizek transmiterów (urządzeń nadawczo-odbiorczych).
1. Czy dotychczasowe immobilisery z identyfikacją radiową już nie wystarczają?
Immobilisery z identyfikacją radiową pracują na podobnej zasadzie jak fabryczny kluczyk pojazdu. Transmiter jest w stanie przechwycić sygnał pilota i przetransmitować go na odległość do osoby stojącej z 2-gim transmiterem obok pojazdu, a ta bez włamania otwiera pojazd i uruchamia silnik. Nie można zatem mieć pewności, że także sygnał karty identyfikacyjnej nie zostanie odebrany i przetransmitowany do pojazdu. Wszystko zależy od klasy urządzenia - transmitera którym dysponuje złodziej. W przypadku identyfikacyjnej karty radiowej SPiiD, jest jeszcze szansa, że znajduje się ona w innym miejscu niż fabryczny kluczyk, a nie jest do niego przypięta. |
Poprawiony: wtorek, 23 października 2018 13:00 |
2. Na czym opiera się skuteczność nowego immobilisera DOG-BLOCK Can?
Skuteczność działania opiera się na nowatorskim pomyśle i konstrukcji tego urządzenia działającego w symbiozie z elektroniką i funkcjami pojazdu. Jest precyzyjnie dostosowany do danego modelu.
Dlatego też działanie tego urządzenia jest nieco inne w pojazdach z Keyless Go (tylko z przyciskiem START), a inaczej w pojazdach z Keyless Go + Entry (z przyciskami w klamkach i tylnej pokrywie)
Oba te Systemy Keyless w działaniu opierają się na identyfikacji radiowej fabrycznego kluczyka pojazdu (noszonego w kieszeni, czy torebce). Jeśli pilot zostanie zidentyfikowany przyciski stają się aktywne. Jeśli nie, pozostają niedziałające.
Immobiliser DOG-BLOCK EX Can zastosowany w pojeździe usypia cały system identyfikacji fabrycznego kluczyka. Do tego, kierowca nie musi nosić żadnego identyfikatora, nic nie jest przypięte do kluczyków. Poza pilotem fabrycznym, nie ma baterii, które trzeba wymieniać ! |
Poprawiony: wtorek, 23 października 2018 13:00 |
3. Jak więc działa ten nowy immobiliser DOG-BLOCK Can?
W pojazdach z Systemem Keyless Go, ale bez Keyless Entry (w klamkach) działanie tego Immobilisera jest niezauważalne i trudne do odróżnienia od normalnej obsługi pojazdu.
Jedynym objawem jest to, że po zaryglowaniu zamków z pilota zapala się czerwony LED, sygnalizując przygotowanie Systemu do uśpienia. Po ok 40 sekundach LED zaczynie migać.
System identyfikacji kluczyka fabrycznego zostanie uśpiony. Przycisk START nie będzie czynny.
Kierowca podchodząc do pojazdu, odrygluje po prostu zamki z pilota, a to wybudzi System identyfikacji pojazdu i przycisk START automatycznie stanie się aktywny.
W pojazdach z Keyless Go + Entry (w klamkach) działanie nowego Immobilisera zabiera kierowcy część komfortu związanego z możliwością otwierania z przycisków w klamkach.
Po zamknięciu drzwi i aryglowaniu zamków z pilota lub przyciskami w klamkach zapala się czerwony LED immobilisera, przygotowując System do uśpienia. W tym czasie możliwe jest jeszcze otwarcie drzwi z klamek. Po upływie ok. 40 sekund LED zacznie migać. System identyfikacji kluczyka fabrycznego został uśpiony. Przycisk START stanie się nieczynny. Przyciski w klamkach i pokrywie bagażnika także będą nieczynne.
Kierowca chcąc wejść do pojazdu zmuszony będzie odryglować zamki z pilota fabrycznego, a to wybudzi System identyfikacji i przycisk START oraz przyciski w klamkach staną się aktywne.
|
Poprawiony: wtorek, 23 października 2018 12:36 |
4. Co będzie jak immobiliser się uszkodzi? Jak uruchomić pojazd?
Gdyby z jakichś powodów immobiliser przestał działać, silnik da się uruchomić awaryjnie.
-
Pilot sterujący zamkiem centralnym będzie działał. Można normalnie otworzyć pojazd. Gdyby pilot Mazdy także przestał działać, zamki drzwi można odryglować grotem kluczyka.
-
W Mazdach działa awaryjna procedura uruchamiania silnika, polegająca na tym, że przycisku START nie przyciskamy palcem, a obudową kluczyka fabrycznego. Silnik da się uruchomić!!!
|
Poprawiony: wtorek, 23 października 2018 13:00 |
Pobierz cały artykuł nt. Immobilisera DOG-BLOCK EX Can DEST (71.33 kB 2018-10-23)